Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

„5-ös metró”-pályázat: behoznák a csepeli és a ráckevei HÉV-et a Kálvin térig

„5-ös metró”-pályázat: behoznák a csepeli és a ráckevei HÉV-et a Kálvin térig

A Kálvin térig hoznák be a csepeli és a ráckevei HÉV-et.

A Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. az "5-ös metró" beruházás megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére írt ki pályázatot.

A pályázatban arra várnak ötleteket, hogyan hozzák be a metróig a két HÉV-vonalat. A csepeli HÉV a föld alatt jönne a Kálvin térig. Később tovább lehetne vinni az Astoria felé, a korábbi tervek szerint pedig lenne megállója a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál, a Lehel térnél és a Margitszigeten is, így csatlakozna a békásmegyeri HÉV-vonalhoz.

A most meghirdetett első szakasz akár 100 milliárd forintból megvalósítható lenne (ez tehát olcsónak számít) a 3-as metróhoz hasonló olcsóbb állomásokkal.

Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet - mondta a NIF kommunikációs igazgatója a Blikknek.

A Csepeli Gyorsvasutat ugyanis eredetileg a Kálvin térig tervezték, csak pénzhiány miatt állt meg a felszínen a Boráros téren. A Kálvin téren a 3-as metróban el is készült a csatlakozási hely, de oda végül a 4-es metrót kötötték be. Ott már csak alatta fér el az új alagút, így a föld alá bukó HÉV-et, az 5-ös metró első szakaszát mélyen a felszín alatt kell majd vezetni.

Forrás:
ittlakunk.hu