„5-ös metró”-pályázat: behoznák a csepeli és a ráckevei HÉV-et a Kálvin térig
A Kálvin térig hoznák be a csepeli és a ráckevei HÉV-et.
A Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt. az "5-ös metró" beruházás megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére írt ki pályázatot.
A pályázatban arra várnak ötleteket, hogyan hozzák be a metróig a két HÉV-vonalat. A csepeli HÉV a föld alatt jönne a Kálvin térig. Később tovább lehetne vinni az Astoria felé, a korábbi tervek szerint pedig lenne megállója a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál, a Lehel térnél és a Margitszigeten is, így csatlakozna a békásmegyeri HÉV-vonalhoz.
A most meghirdetett első szakasz akár 100 milliárd forintból megvalósítható lenne (ez tehát olcsónak számít) a 3-as metróhoz hasonló olcsóbb állomásokkal.
Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet - mondta a NIF kommunikációs igazgatója a Blikknek.
A Csepeli Gyorsvasutat ugyanis eredetileg a Kálvin térig tervezték, csak pénzhiány miatt állt meg a felszínen a Boráros téren. A Kálvin téren a 3-as metróban el is készült a csatlakozási hely, de oda végül a 4-es metrót kötötték be. Ott már csak alatta fér el az új alagút, így a föld alá bukó HÉV-et, az 5-ös metró első szakaszát mélyen a felszín alatt kell majd vezetni.
Forrás:
ittlakunk.hu