Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Tovább késhet a metró felújítás

Tovább késhet a metrófelújítás

Több mint 30 milliárd forinttal, azaz a 3-as metró felújítására a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forint csaknem 23 százalékával magasabb ajánlatok érkeztek a metrómegállók felújítására kiírt tendereken.

E tényeket a Magyar Nemzetnek belső szakmai források erősítették meg.

Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója a lapnak azt mondta: annál többet, amit az ügyben Tarlós István főpolgármester (Fidesz–KDNP) még csütörtökön az Indexnek nyilatkozott, vagyis hogy „kedvezőbbnek” ítélik meg a helyzetet a tavalyinál, nem kívánnak mondani. A tavaly végül visszavont tenderekre ugyanis jóval magasabbra srófolták az árakat a jelentkezők. A három szakaszra bontott állomásrekonstrukciókra, valamint a pálya megújítására kiírt négy pályázat közül az egyiknél 53 százalékos volt a túllépés. Tarlós István akkor lefújta az egészet, és a BKV mint ajánlatkérő visszavonta a tendereket. Budapest vezetője akkor azt mondta: amíg ő a főpolgármester, fedezet nélküli kötelezettségvállalás itt nem lesz. A cselekmény ugyanis a hatályos magyar jogszabályok szerint törvénysértő, és büntetőeljárás indulhat az ellen a vezető ellen, aki így tesz.

Az ügyben a BKV sem kívánt tájékoztatást adni, mert szerintük a közbeszerzési törvény ezt nem teszi lehetővé. Ugyanakkor Bolla Tibor, a fővárosi közlekedési cég vezérigazgatója újságírók kérdésére még a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében azt mondta: ha akár csak egy pályázat is érvénytelennek bizonyul, a kétszer 30 napos határidő elteltével sem lehet szerződést kötni, és tovább késhet a beruházás megkezdése.

Tarlós István a Hvg.hu értesülése szerint jövő hét közepén találkozhat Orbán Viktor kormányfővel, akitől most már nemcsak az önkormányzati cégek és a hivatali tisztviselők béremelésének fedezetét kérheti, hanem a metrófelújítás megemelkedett költségeinek finanszírozását is. A lap szerint a kormány még be sem adta hivatalosan Brüsszelnek a támogatási pályázatot, de Szeneczey Balázs külsős főpolgármester-helyettes szerdán fővárosi képviselőknek adott szóbeli tájékoztatása szerint ez nem jelent semmit, ugyanis az Európai Unió illetékes szervezete, a Jaspers támogatja a projektet. Az Európai Unió hivatalos lapjában április végén megjelent közbeszerzési pályázati módosításokból már lehetett következtetni a további késésre. A tenderek ajánlattételi, egyben bontási határidőit ugyanis folyamatosan meghosszabbították. Végül a 3-as metróvonal középső, a Nagyvárad tér és a Lehel tér közötti szakaszán lévő állomások felújítására kiírt tenderre érkezett ajánlatokat, akárcsak a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti déli, valamint a Dózsa György út – Újpest-központ szakaszon lévő északi állomásokét május 11-én bontották fel. A pályaszakasz felújítására, a vágányépítési munkákra kiírt pályázatnál az EU hivatalos lapjában még tegnap is május 20-a szerepelt ajánlattételi határidőként. Tarlós István nemrég még abban bízott, hogy a nyár közepén megkezdődhetnek a kivitelezési munkák, ha a tavaly visszavont tenderekkel ellentétben a vállalkozók reális, de semmiképpen nem 50 százalékkal magasabb ajánlatot tesznek, mint korábban.

Forrás:
mno.hu