Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

1800 fát vághatnak ki a kispesti Határ út szélesítése miatt

1800 fát vághatnak ki a kispesti Határ út szélesítése miatt

Kispesten a Határ út menti Kiserdő jelentős részének rovására négysávos út épülhet.

Az útépítés sajtóbecslés szerint 1800 fa kivágásával járna, és a tervező elképzelése  alapján is napi 27 000 újabb gépjárművel növelné a terület forgalmi terhelését – írják a "Van más út – Összefogás a Kiserdőért" című Facebook-oldal szerkesztői.

Az erdő, Kispest és Ferencváros határán, a Határ út mellett található, az Illatos-árok mentén terül el. A fás terület egy teljesen elhanyagolt része a városnak, amely bár Ferencváros része, leginkább "senki földjének" számít.

A beruházásra azért kerülne sor, mert a kerület polgármestere szerint a jelenlegi Határ úton élők védelmét, az elfogadhatatlan mértékű zaj- és légszennyezés csökkenteni kellene, ezért támogatja alapvetően az útépítést, amelytől a jelenlegi Határ út tehermentesítését várja.

Azt a civilek is elismerik, hogy a jelenlegi környezeti állapot ott valóban borzasztó, de a Kiserdő jelentős részének kivágásával járó, négy sávos utat és plusz forgalmat eredményező beruházástól nem javulást, hanem összességében romlást várnak, mondván: "rossz helyzetre rossz megoldást nem tudnak válaszként elfogadni".

A helyzettel kapcsolatban szeptember 8-ára írtak ki lakossági fórumot, amelyre sem a kormányzat (miniszter, kormánybiztos), sem az állami projektcég (NIF), sem a tervezők (Főmterv), sem a főváros meghívott képviselői (polgármester, helyettese, főépítész) nem mentek  el, pedig meghívták őket is.

A tervtanácsi zsűri szeptember 20-án készül ülésezni és dönteni a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatásvizsgálat alapját adó ún. tanulmánytervi változatról. A Kiserdőt védő civilek legfontosabb kifogása, hogy a tanulmánytervi változatok mindegyike a ferencvárosi Kiserdőn át vezeti a tervezett utat. Az egész projekt egyébként a tervezett Galvani-híd, a XI. kerületet a IX. kerülettel összekötő fő közlekedési folyosó, egyik fontos eleme lenne.

Forrás:
hvg.hu