Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Hogyan született a Clark Ádám téri körforgalom?

Hogyan született a Clark Ádám téri körforgalom?

Valahogy az ember mindig azt képzeli, hogy a Lánchíd és az Alagút között a körforgalom nagy kerek szigete mindig is ott volt. 

 Hol hatalmas vörös csillaggal a közepén, hol "csak" rengeteg színes virággal. 

Pedig, amikor a Lánchidat átadták 1849 végén, a két végén hídpénz szedő házikók álltak, bal felől (ahonnan a sikló indul) eleinte a Népszínház épülete, majd az egész tömböt elfoglaló Magyar Királyi Kereskedelmi Minisztérium, jobb felől a Lánchíd palota (szerencsére ez ma is áll), a Fő utca túloldalán pedig az Ybl tervezte Budai Takarékpénztár, az aljában a Lánchíd kávéházzal.

Egészen a második világháború végéig széles, de zárt sorú utca vezetett a hídról egészen az alagútig. Ekkor azonban a teret övező épületek nagy része megsebesült, annyira, hogy akkoriban nem tartották praktikusnak a helyreállításukat. Elbontották a minisztérium épületét, és a kávéházét is, abból csak pár szobányit és néhány oszlopot hagytak meg valamilyen elgondolásból, itt nyílt 1949-ben a Nemzeti Élelmezési Vállalat "Lánchíd" presszója, a háborút túlélt kávéházi székekkel, asztalokkal.

És ha minden igaz, ugyanebben az évben készült el a körforgalom is.   

Forrás:
ittlakunk.hu