Hogyan született a Clark Ádám téri körforgalom?
Valahogy az ember mindig azt képzeli, hogy a Lánchíd és az Alagút között a körforgalom nagy kerek szigete mindig is ott volt.
Hol hatalmas vörös csillaggal a közepén, hol "csak" rengeteg színes virággal.
Pedig, amikor a Lánchidat átadták 1849 végén, a két végén hídpénz szedő házikók álltak, bal felől (ahonnan a sikló indul) eleinte a Népszínház épülete, majd az egész tömböt elfoglaló Magyar Királyi Kereskedelmi Minisztérium, jobb felől a Lánchíd palota (szerencsére ez ma is áll), a Fő utca túloldalán pedig az Ybl tervezte Budai Takarékpénztár, az aljában a Lánchíd kávéházzal.
Egészen a második világháború végéig széles, de zárt sorú utca vezetett a hídról egészen az alagútig. Ekkor azonban a teret övező épületek nagy része megsebesült, annyira, hogy akkoriban nem tartották praktikusnak a helyreállításukat. Elbontották a minisztérium épületét, és a kávéházét is, abból csak pár szobányit és néhány oszlopot hagytak meg valamilyen elgondolásból, itt nyílt 1949-ben a Nemzeti Élelmezési Vállalat "Lánchíd" presszója, a háborút túlélt kávéházi székekkel, asztalokkal.
És ha minden igaz, ugyanebben az évben készült el a körforgalom is.
Forrás:
ittlakunk.hu