A Sziget kapta a Budapest turizmusáért díjat
A Sziget fesztiválnak ítélte idén a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ az idei Budapest turizmusáért díjat.
Bán Teodóra, a testület ügyvezetője a Turizmus világnapja alkalmából tartott rendezvényen kijelentette: az elismerést azoknak ítélik oda, akik segítik Budapest márkaépítését, nemzetközi szinten is erősítik a magyar főváros vonzerejét.
A szakember hangsúlyozta, Budapest kiléphet az olcsó úti célok kategóriájából, hiszen nemcsak a vendégéjszakák száma, hanem a turizmusból származó bevétel is nő.
Somogyi Zoltán, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) főtitkárhelyettese a rendezvényen elmondta, hogy az első fél év adatai alapján világszerte az idei lehet a legjobb év a válság óta a turizmus számára. Az előrejelzések szerint 2030-ra a turisták száma világszerte elérheti az 1,8 milliárdot. Globálisan csaknem minden 10. munkahely ebben az ágazatban jön létre, egy szállodai szoba másfél munkahelyet teremt. Somogyi Zoltán hangsúlyozta a fenntarthatóság fontosságát, és arra is figyelmeztetett, a mesterséges intelligencia néhány éven belül átalakítja a kínálati piacot.
Íjgyártó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kulturális és tudománydiplomáciáért felelős államtitkára a rendezvényen elmondta, hogy a tárcának korábban is volt szerepe a turizmusban, de az új kihívások miatt át kellett alakítani az állami irányítást, így a hagyományos területek, a kultúr- és a gazdaságdiplomácia mellett a turizmusdiplomácia is megjelent a KKM feladatai között.
Az államtitkár közölte, hogy 2018 tavaszán Budapesten tartják a V4-államok turisztikai vezetőinek tanácskozását, a Turizmus világnapjának jövő évi központi rendezvényét pedig szintén a magyar fővárosban rendezik.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta, hogy szerdán ért véget a 2030-ig szóló turizmusfejlesztési keretstratégia társadalmi vitája, a dokumentumot hamarosan a kormány tárgyalhatja. A tervek szerint a turizmusból származó éves bevételek – Ausztriához hasonlóan – a GDP 16 százalékára emelkedhetnek, az ágazat ennek érdekében csaknem 800 milliárd forint fejlesztési forrásra számíthat.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy az MTÜ heteken belül 12 országban – egyebek közt az Egyesült Államok számos nagyvárosában – indít a főváros térségét is népszerűsítő kampányokat.
Forrás:
teol.hu