Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

A világ legnagyobb vasúti fékgyárát adták át Budapesten

A világ legnagyobb vasúti fékgyárát adták át Budapesten

Felavatta új gyárcsarnokát és bemutatta új tanműhelyét a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest.

Az 5,28 milliárd forint értékű bővítéssel a társaság a világ legnagyobb vasúti fékegység-gyártó és -fejlesztő vállalatává, egyúttal hazánk egyik meghatározó szakképzőközpontjává vált.

A Knorr-Bremse Budapest 2016-ban kezdte meg új, 11 ezer négyzetméteres gyárcsarnoka építését. A világszínvonalú létesítmény kialakítása és felszerelése 2017 szeptemberére fejeződött be, így a társaság 46 ezer négyzetméteres, pormentes gyártási körülményeket biztosító épületegyüttesében folytathatja kutatás-fejlesztési, valamint gyártótevékenységét. Az 5,28 milliárd forintos fejlesztéssel jelentősen kitágította a cég termék- és szolgáltatás-portfólióját, gyártási volumenét.  Ezzel a Knorr-Bremse Budapest lett nemcsak a cégcsoport, hanem az egész világ legnagyobb, teljes vasúti fékrendszereket fejlesztő- és gyártóközpontja.

A nagyszabású beruházást lezáró rendezvényen felszólalt Lepsényi István gazdaságfejlesztésért felelős államtitkár. „A Magyarországon működő német nagyvállalatok igen jó partnereink gazdaság-fejlesztési terveink megvalósításában – jelentette ki az államtitkár, majd hozzátette: „Fontos számunkra, hogy a legtöbb német vállalkozás igen hosszú távra tervez hazánkban, alapozva arra a bizalomra, amely a kormánnyal való együttműködésben alakult ki, és amelyet minden nap megerősít a magyar munkavállalók teljesítménye.”

 magyar kormánnyal az elsők között stratégiai megállapodást aláíró vállalat 320 új munkatársnak adott munkát a mostani bővítéssel. Ezzel a foglalkoztatottak száma 1500 fölé emelkedett, közülük 500 mérnök. A beruházás eredményeként a cég export-árbevétele 33 százalékos növekedésével, valamint a Fővárosi Önkormányzatnak fizetett iparűzési adó 30 százalékos emelkedésével számol. Utóbbi összege megközelíti majd a 900 millió forintot.

Az új gyárcsarnok avatásával párhuzamosan a Knorr-Bremse Budapest bemutatta az ország egyik legmodernebb eszközökkel felszerelt, új tanműhelyét is. Ebben szeptembertől hatvan középiskolás tanuló elméleti és gyakorlati képzése zajlik öt különböző szakmában. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által akkreditált oktatóközpontban a diákok olyan versenyképes tudásra, munkatapasztalatra tehetnek szert, amellyel a képzés befejezése után a vállalatnál építhetik karrierjüket, vagy komoly eséllyel vehetnek részt más technológiai cégek pályázatain.

„A Knorr-Bremse Budapest az elmúlt húsz évben stabilan fejlődött és egyre meghatározóbb pozíciót tölt be a cégcsoportban. Ma már részben nálunk zajlik a termékek fejlesztése és tesztelése, ami a magyar mérnökök szaktudásának elismerése. Az idén lezárult bővítés a müncheni és budapesti vezetés és szakemberek kiváló együttműködésének eredménye” – mondta Tavaszi Tivadar, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az új tanműhelyben zajló duális képzéssel a Knorr-Bremse Budapest a gazdaság fejlődéséhez nélkülözhetetlen szakember-utánpótláshoz járul hozzá.

Az elmúlt két évben a cégcsoport müncheni központjából új technológiák költöztek Budapestre, így a magyar tudásközpont munkatársai egyre több területen csúcstechnológiás fejlesztésekben vehetnek részt. A többi között a Knorr-Bremse Budapest feladata lesz a legkorszerűbb fékvezérlési és levegőellátási termékcsaládok fejlesztése és gyártása. A mérnöki kompetenciák kiteljesedése előrelépést hozhat az elektronikai és a szoftverfejlesztések területén, tovább erősödhet az üzleti partnerek mérnöki kiszolgálása, a vevők szakmai támogatása. Kedvező változásokat eredményez a kutatás-fejlesztésben, hogy az új gyárcsarnok átadásával a termékteszt lehetőségei is kiszélesedtek. A vállalat tesztlaborjában 24 tartamtesztelésre és nyolc speciális tartamtesztre alkalmas állomást, egy klímakamrát, négy fejlesztői, valamint egy új funkcionális tesztállást állítottak üzembe, 2018-tól pedig egy terheléses próbapad is szolgálatba áll.

A termelés felfutását a Knorr-Bremse Budapest beszállítói is érzékelik majd. A termékeivel a világ tizenhét országában, köztük az Egyesült Államokban, Svájcban, Kínában és Japánban is jelenlévő magyar központ beszállítói bázisa 15-20 százalékkal növekedhet. A társasággal jelenleg kapcsolatban álló több mint 600, a Knorr-Bremse és a Deutsche Bahn minőségi elvárásainak egyaránt megfelelő magyar vállalkozás még több rendelésre számíthat, ami további új munkahelyek létesítését segítheti elő.