Teljes ráncfelvarrást kap a Kőbánya-Kispest vasútállomás
Lifteket, új mozgólépcsőket, teljesen megújított gyalogos felüljárót és peronokat, utasvárókat terveztet a MÁV a felújításra váró Kőbánya-Kispest vasútállomásra.
Kiírta a közbeszerzést a MÁV Zrt. a Kőbánya-Kispest vasútállomás felújításának tervezésére. A nyertes pályázó feladata lesz megtervezni a vasútállomás utasforgalmi tereinek korszerűsítését. Ezen belül a felvételi épület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciója érdekében a létesítmények átépítésének, perontetők felújításának, liftek és mozgólépcsők elhelyezésének tervezése, valamint egy új, 120-140 méter szerkezeti hosszúságú villamosított vasúti pálya feletti, „utas vagy közforgalom számára megnyitott” gyalogos felüljáró tervezése.
A MÁV tavaly júliusban bemutatott tervei szerint egy „anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítmény a projekt célja”, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon, padokkal.
A meglévő, zárt gyaloghídtól 80 méterre, a peronok elején egy másik híd is megépül az utasok számára. Mindkét híd liftet kap az egész állomásra kiterjesztendő akadálymentesség jegyében. Ugyanezt a célt szolgálja, hogy a korszerű vonatok padlószintjére emelik a peronokat.
További cél, hogy a három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja az új emeletes Stadler vonatokat.
A tervezőknek problémát okoz az a feladat, hogy a hidakról a kőbányai oldalon a Vaspálya utca irányába is el lehessen hagyni az állomást. A hidak „letalpalására” csak akkor lenne hely, ha a Vaspálya utca néhány méterrel arrébb tolódna, ez azonban a kerületi rendezési terv módosítását és néhány, amúgy is bontásra váró épület eltüntetését feltételezi.
- Forrás:
ittlakunk.hu