Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Marad a papírbérlet Budapesten

Marad a papírbérlet Budapesten

A budapesti városvezetés szerint minden budapestinek előnyt jelent, hogy még 2021-ig várnia kell az elektronikus jegyrendszerre, de akkor már a MÁV-ra is jó lesz.

Van új céldátuma a budapesti elektronikus jegyrendszernek: 2020 végére vagy 2021 elejére már élvezhetik az új rendszer előnyeit a fővárosiak - hangzott el a Fővárosi Közgyűlésen, ahol megszavazták a fővárosi integrált viteldíjbeszedési elektronikus rendszer (FVR) néven futó új projekt megvalósítását. Ennek lényege: nem marad önálló BKK-fejlesztés, hanem az államihoz csatlakoznak, kompatibilis lesz a MÁV rendszerével, és országos szinten kiterjeszthető lesz. "Ez előnyt jelent mindenki számára" - érvelt Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes.

Ha 2021-ben már tényleg nem lesznek papírjegyek és -bérletek, akkor ez azt jelenti, hogy 10 év alatt sikerül bevezetni az e-jegyeket, ugyanis a főváros 2011-ben kérte fel a BKK-t a projekt kidolgozására. A beruházás finanszírozására 2013 szeptemberében született 54,5 millió eurós hitelszerződés az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD). A BKK az EBRD szabályai alapján lefolytatott beszerzési eljárást követően 2014. október 8-án kötöttek szállítói szerződést a Scheidt&Bachmann céggel.

"A RIGO a budapesti elektronikus jegyrendszer, melynek köszönhetően kényelmesen, gyorsan, egyszerűen igénybe vehetők lesznek a budapesti közösségi közlekedési szolgáltatások. A papíralapú bérletigazolványt egy névvel és fényképpel ellátott, nem átruházható közlekedési kártya váltja fel" - olvasható még mindig a a budapesti elektronikus jegyrendszer honlapján.

Ebből nem lesz semmi, ugyanis szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése. Az Azonnali.hu írta meg először, hogy a BKK akkori vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét.

"Ez egy hibás projekt, ezt én nem is cáfolom, egy elrontott projektje mindenkinek lehet" - ismerte el a Fővárosi Közgyűlés ülésén Tarlós István főpolgármester. Szerinte Budapestet nem érte kár, Horváth Csaba szocialista képviselő viszont úgy látja, hogy el kellene számolni azzal a 12 milliárd forinttal, amit az e-jegyrendszerre eddig a főváros költött.