Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Nincs akadálya a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai finanszírozásának

Nincs akadálya a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai finanszírozásának

"Aláírhatjuk a kínai Eximbankkal a finanszírozási szerződést az év második felében, vagyis elhárultak az akadályok a Budapest—Kelebia vasútvonal korszerűsítése elől"

— mondta a Magyar Nemzet kérdésére Mosóczi László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint alakul a balkáni országok együttműködése a Budapest—Pireusz közlekedési folyosó támogatására.

A politikus emlékeztetett rá, hogy már megkezdődtek az építés előkészületei, a múlt hónapban aláírták a szerződést a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai–magyar konzorciummal, a hitelkérelem elbírálása jelenleg is zajlik a kínai Eximbanknál.

Azt is elmondta, azért húzódik a beruházás, mert a műszaki tartalom megváltozott, miután a vasútvonal Budapest közeli szakaszán módosult a nyomvonal, továbbá a kínai fél gyakorlatában még nem volt ilyen mértékű hitelügylet a kelet-európai térségben.

Mosóczi szerint a finanszírozási szerződést az év második felében aláírhatják.

Hozzátette, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. a MÁV megrendelésére elkészítette a Kőbánya-Kispest és Monor között építendő vasúti kitérő, valamint az ottani állomás megvalósíthatósági tanulmányát. Ugyanakkor a kormánynak még döntenie kell arról, hogy a jelenlegi vasúti hálózat részeként képzeli-e el a reptéri összeköttetést vagy dedikált, az egyik fővárosi pályaudvar és a légikikötő között zárt pályán közlekedő irányvonatként.