Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Átalakítják a városi közlekedést az elektromos járgányok

Átalakítják a városi közlekedést az elektromos járgányok

A különféle elektromos hajtású, egy-, két-, sőt többkerekű, könnyű járművek már Budapest utcáin is megjelentek.

Ugyanakkor még hiányzik az átfogó szabályozás, amely ezekre a jelenleg besorolhatatlan státusú járgányokra is figyelemmel van – írja keddi számában a Magyar Nemzet.

A lap cikkében arra hívja fel a figyelmet, hogy Budapest sem kerüli el, hogy közlekedése a világ nagyvárosaihoz hasonlóan átalakuljon. Megjelentek a könnyű elektromos járművek, amelyek – szabályosan vagy szabálytalanul – minden használható felületet a birtokukba vesznek. Használóik a közlekedési dugóban is akadálytalanul, ráadásul a környezet szennyezése nélkül tudnak közlekedni. De van még egy fontos szabadság, amit ezek a könnyen bérelhető járművek biztosítanak: a közlekedő maga szabja meg, hogy hol kapcsolódik a közösségi közlekedési eszközökhöz.

Ennek hatása van a mindennapi közlekedésre is, feloldódnak azok a határok, amelyek korábban mereven elválasztották az autósokat, a kerékpárosokat és a gyalogosokat.

A KRESZ szerint közúti közlekedésre alkalmas járművek – úgymint a kerékpár, az elektromos kerékpár vagy az elektromos robogók – helyzete egyértelműbb és jobban körülhatárolható. Utóbbiak közül két járműmegosztó szolgáltatása közül lehet választani Budapesten. Emellett három autó-, két roller- és két kerékpármegosztó van jelen a piacon.

A kétkerekű, szinte bárhol szabadon leállítható bérjárművek felelősségteljes használatához kell még némi tanulóidő – mutatott rá Tóth-Báló Tamás, az Ogre&co elektromosrobogó-megosztó vezetője a lapnak nyilatkozva.

Kifejtette: tapasztalataik szerint a bérlők egy része sajnos úgy gondolja, hogy egy rövid távon bérelt járművel bármit meg lehet tenni. Különösen érthetetlennek nevezte, hogy sokan a védőfelszerelés nélküli közlekedést is megkockáztatják. Megjegyezte, hogy erre az attitűdre készülve az Ogre&co már az induláskor közzé tett egy etikai kódexet, amelyet az ügyfélnek kötelezően el kell fogadnia a regisztráció.

A vállalkozó szerint égetően szükség van egy átfogó jogszabályra, amely az újonnan megjelent könnyű járművek, a bérjárműrendszerek, az elektromos gépjárművek térnyerésére reagál. Egy ilyen jogszabályban tisztázni lehetne a fogalmakat (hova sorolhatók a 20-25 kilométeres sebességre képes egykerekű szállítóeszközök vagy az elektromos gördeszkák), le lehetne fektetni azokat a játékszabályokat, amelyek az ilyen járművek üzemben tartóira vonatkoznak.

Tóth-Báló Tamás meggyőződése szerint a tudatosításnak, tudatformálásnak is alapvető szerepe jut abban, hogy a scooter-geddon (a robogók armageddonja) ne a közlekedési káoszt fokozza, hanem a magasabb életminőséget szolgálja a nagyvárosban.