Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

A kormány még vizsgálja a Déli pályaudvar jövőjét

A kormány még vizsgálja a Déli pályaudvar jövőjét

Ismét fölröppent a sajtóban a hír, véglegesen bezárhatják a Déli pályaudvart, hogy helyére parkot és parkolót építsenek. 

A kormányzat jelenleg is vizsgálja a Déli pályaudvar lehetséges jövőképét.

A vitathatatlanul értékes budai területen lévő Déli épülete amellett, hogy a legelhanyagoltabb fővárosi pályaudvar, sokak szerint a városképbe sem illeszkedik. Az általunk megkérdezett szakértő szerint ugyanakkor a belterületi pályaudvar fontos, komoly mobilitási értéket jelent, felszámolása szembemenne az európai városfejlesztési gyakorlattal.

Az év elején, kormányközeli forrásokra hivatkozva írt arról a MagyarHírlap.hu, hogy lebontanák a budapesti Déli pályaudvart, az épület helyét P+R parkolók és a közeli Vérmező park folytatása foglalná el. A portál szerint az indokolja a parkoló létesítését, hogy a Délit több villamos és buszjárat, valamint a metró is érinti, így a Budára érkező autósok tömegközlekedéssel utazhatnának tovább a belvárosba. A  Déli szerepét ugyanakkor a Kelenföldi venné át, ahol az agglomerációba induló buszok miatt már így is jelentős forgalom bonyolódik.

Közel egy éve, hogy a Déli pályaudvarhoz kapcsolódó alagút támfala megcsúszott, így a pályaudvart ideiglenesen bezárták. Egyes sajtóhírek szerint már akkor felmerült a Déli végleges bezárása, amelynek lehetőségét a kormány is vizsgálta, a nemzeti fejlesztési minisztert arra kérték, kezdjen konzultációt a pályaudvar jövőjéről.

A Portoflio.hu akkor hosszabb cikket közölt a Déli pályaudvar bezárásának előnyeiről és hátrányairól. A portál szerint a bezárás legnagyobb vesztesei a vasúttal közlekedők akik Kelenföldről nehezebben jutnának el Észak-Budára, illetve a 2-es metró által érintett városrészekre. A Portoflio.hu szerint a Déli pályaudvar legnagyobb problémája, hogy két sínpárra szűkül a közlekedése, amiatt érzékenyebb a késésekre, és a kapacitása is erősen behatárolt. A Déli pályaudvar elleni másik érv, hogy erősen elhasznált épülete nem igazán illeszkedik a városképbe, és előbb-utóbb felújításra szorul.

A portál ugyanakkor arról is írt, hogy a Déli pályaudvar rendkívül értékes területen fekszik. A Hegyalja út felé eső rész rendkívül vonzó helyszín lehet egy lakóingatlan-fejlesztés számára, míg az Alkotás utca – Krisztina körút csomópont ideális lehet irodaházak vagy egy bevásárlóközpont felhúzására.

A Déli pályaudvar felújításáról, megújulásáról utoljára 10 évvel ezelőtt volt szó. Akkor három éves megújulási időszakról beszéltek, amelynek végeredményként egy, a Westend-hez hasonló új városközpont született volna meg Budán. Az akkori tervek szerint a peronok alá négyezer férőhelyes parkolók kerültek volna, a személy-pályaudvari részt lefedték volna.  A főépület helyére egy ötemeletes új épületet terveztek, amely a kiegészítő épületekkel együtt egy közösségi funkciókkal is ellátott utazási és kereskedelmi központtá vált volna.

Természetesen szerettük volna, ha hivatalosan is megerősítik, vagy cáfolják a Déli pályaudvarral kapcsolatban ismételten fölmerült ötletet. A P+R parkoló és park létesítéséről szóló kormányzati szándékokról először a MÁV sajtóosztályától érdeklődtünk, mint kiderült a vasúttársaság nem tud ilyen jellegű elképzelésekről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Kommunikációs Főosztálya ugyanakkor arról tájékoztatott, hogy a kormányzat vizsgálja a Déli pályaudvar lehetséges jövőképét. A vizsgálat részét képezi Kelenföld utasforgalmi és csomóponti funkcióinak esetleges bővítése is. Végleges döntés azonban még nem született.

Forrás:
pestisrácok.hu