Értesülések szerint, már kinyomtatták a metrópótlás szolgáltatójának kiválasztásáról szóló előterjesztést, ám utolsó pillanatban mégsem került a fővárosi közgyűlés napirendjére.
Mint ahogy kedden, az napvilágot látott, a 3-as metró pótlását várhatóan nem a BKV fogja végezni, annak ellenére, hogy a BKV eredményes közbeszerzésen kiválasztotta a lengyel Solaris, és a hazai Mabi Bus csuklós buszait, 75+75 darabot.
A BKV már aláírta a 13,3 milliárdos értékű szerződést egy hónapja, azonban a Fővárosi Közgyűlés nem adott felhatalmazást a megrendelésre. Azért, mert Tarlós István az erről szóló határozati javaslatot nem terjesztette a februári Fővárosi Közgyűlés elé. A szerződés 180 napot ad a benne foglaltakat végrehajtani, azt követően érvényét veszti, úgy, hogy a BKV-t nem terheli semmilyen kártérítési kötelezettség.
Információink szerint a közgyűlés mai ülésére változott volna a felállás: új előterjesztés készült, a főváros a BKV kezéből kivette volna a feladatot, egy magáncéget bízott volna meg. Ehhez új közbeszerzést indítottak volna, ám ez az előterjesztés se került napirendre. Az előterjesztés nyomtatott formában várta a képviselőket, de végül nem osztották ki, nem került napirendre.
Úgy tudjuk, a főpolgármesternek nincs ínyére az újabb kiszervezés, ezért nem ő jegyezte volna, fideszes képviselőkre, polgármesterekre hárult volna ez a szerep. Tarlós már korábban kijelentette, nem lesz több kiszervezés a fővárosban, 2012 őszén pedig a Fidesz-frakcióval szemben nem szavazta meg, hogy a VT Arriva 150 busszal vegyen át vonalakat a BKV-tól. Azt számolta ki akkor a közlekedési vállalat, hogy évi 3 milliárd többletkiadást okoz a fővárosnak a feladat ellátása, ha magáncégre bízzák. Jelenleg már három buszos magánszolgáltató dolgozik a BKV mellett a BKK ZRt. megbízásából, a metrópótlást végző lehetne a negyedik.
A kiszervezés előkészítéséről szóló hírek kiszivárgását követően, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége sztrájkot helyezett kilátásba, ha a főváros megvalósítja azt. Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke évi 8,2 milliárd forintra becsülte a metrópótlásért a főváros által kifizetendő összeget.