Tarlós: 40-50 milliárd forint kellene Budapest árvízvédelmére
A felmérések szerint összességében 40-50 milliárd forintot kellene fordítani Budapest árvízvédelemre - közölte a főpolgármester a Rádió Q kedd reggeli műsorában.
Tarlós István a KeljFelJancsi! című műsorban elmondta, jelenleg az összeg 20-25 százaléka áll rendelkezésére a fővárosnak, ebből a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét meg tudják oldani.
Továbbá saját forrásokból öt-hat helyen végeztek és végeznek felújítási munkálatokat - tette hozzá.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a fővárosban 20-25 évig nem foglalkoztak az árvízvédelmi kérdéssel.
"Lehet politikai meg kommunikációs piszkoskodásokat folytatni, de két dologra nem szabadna ezt kiterjeszteni ma Budapesten semmi esetre sem: az egyik a 3-as metró felújítása, a másik az árvízvédelem" - fogalmazott.
A római-partról szólva Tarlós István közölte, a partrendezéssel kapcsolatos terveket több helyen is közszemlére teszik, hogy megnyugtassák a közvéleményt. "Az ultraliberális katasztrófaturisták feleslegesen aggódnak a part miatt, az sokkal szebb és élvezhetőbb lesz, mint eddig" - jegyezte meg.
A fakivágásról szólva elmondta, kétféle megoldási lehetőség van a csillaghegyi öblözet védművének a felépítésénél, mindkettő komoly fakivágásokat követel meg: az egyik esetben nagyobb számú, silányabb fát kell kivágni, a másik esetben kevesebb, komolyabb érteket képviselő fát.
Tarlós István hangsúlyozta: az idén el kell kezdeni az árvízvédelmi munkálatokat.
A 3-as metró felújítása kapcsán arról beszélt, hogy 2015 nyara előtt nem lehetett ebbe érdemben belefogni, mert a korábbi, 2010 előtti városvezetés összességében 251 milliárd forint adósságot hagyott a fővárosra.
Ennek utolsó részét, a BKV maradék 53 milliárdját 2015 nyarán vállalta át a kormány. Ez előtt mindenfajta kötelezettségvállalás fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna - mutatott rá Tarlós István, aki úgy fogalmazott: "az elődök nemcsak azt intézték el, hogy ilyen állapotban maradt itt a 3-as metró, hanem azt is, hogy 2015 előtt semmilyen kötelezettséget ne tudjunk vállalni".
Közölte, a szerelvények felújítása nincs csúszásban, a 3-as metró infrastruktúrájának felújítás három évig tart majd, és három szakaszban valósul meg a kivitelezés.
Tarlós István elmondta, a 3-as metró rossz állapotban van, állapotát naponta vizsgálják felül, továbbá folyamatosan zajlanak a síncserék a komoly balesetveszély kiküszöbölése érdekében.
A BKV vezetői abban a pillanatban, amikor a szakértők életveszélyes állapotot észlelnek, leállítanák a 3-as metrót - hangsúlyozta. A főpolgármester azt mondta: a rendelkezésére álló információk szerint "ma még bátran lehet utazni a 3-as metróval".
A civilek támogatják a mobilgát építését
Az Egyesület a Római-partért civil szervezet üdvözli a római-parti árvízvédelmi gát mielőbbi megépítését, mert a főváros III. kerületében 55 ezer ember árvízvédelmét kell megoldani, amire szerintük műszakilag csak a Duna-parton van lehetőség és hely. A szervezet közleményében az áll: szeretnék, hogy "legyen egy szép zöld Római-part", ahol a lakosság egészségesen, tiszta környezetben tud üdülni, kikapcsolódni és sportolni, valamint a többi között azt is, ha újra megnyitnák a szabadstrandot. Ez utóbbinak - tették hozzá - előfeltétele a mobilfalú árvízvédelem, méghozzá közvetlenül a Duna partján. Árvíz idején a terület víz alá kerül, és a Duna szétteríti a csatornák tartalmát a 70 hektáros területen, amelyet az árvíz levonulása után fertőtleníteni kell. Jelezték továbbá: az árvizekben megrongálódott és elöregedett fákat a beruházás befejezése után lehet pótolni "hasznos zöldfelületek" kialakításával.
Forrás:
magyarhirlap.hu