Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Indítható a metrófelújítás

Indítható a metrófelújítás

Hatályos a 3-as metróvonal felújításához szükséges kormányzati döntés.

Tegnap a nemzeti fejlesztési tárcánál aláírták azt a támogató dokumentumot, amelynek alapján hivatalosan is megkezdhető a 137,5 milliárd forintos beruházás.

Heteken belül kiírhatja az úgynevezett feltételes közbeszerzési eljárást a 3-as metró rekonstrukciójának tényleges munkáira – közölte Tarlós István főpolgármester azután, hogy a városháza megkapta a hírt: Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára aláírta a támogató döntést. A kivitelezői tendert az erre a célra létrehozott önkormányzati cég, a Fővárosi Közbeszerzési Kft. írja ki és viszi végig az eljárást. Ez a tender minden egyes elemében megfelel az Európai Unióban, illetve a Magyarországon hatályos jogszabályoknak, de az infrastruktúra, azaz az alagút, a biztonsági berendezések és a megállók teljes rekonstrukciójára a szerződést akkor lehet megkötni, ha arra meglesz a fedezet, az EU vagy a magyar kormány által biztosított teljes bekerülési összeg. A fejlesztés támogatási szerződésének elfogadásáról jövő szerdán szavazhat a Fővárosi Közgyűlés.

Tarlós István elmondta: amennyiben a fővárosi képviselők április 27-én elfogadják a 3-as metróvonal rekonstrukciójáról szóló támogatási szerződést, azt rövid időn belül aláírhatja az NFM nevében Szalóki Flórián, illetve a kedvezményezett BKV Zrt. vezérigazgatója, Bolla Tibor. A közgyűlés e témában meghirdetett napirendi pontjának mellékletében található szerződés részletesen tartalmazza, hogy a beruházás az úgynevezett integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) részeként valósul meg a „fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a közép-magyarországi régióban” kategóriában.

  • Mindent fizetnek, ha az EU nem

Mint ismert, az április 13-án megjelent Magyar Közlönyben kihirdetett kormányhatározat szerint a kabinet nemcsak a metrófelújításra szánt (eredetileg 125 milliárdos) összeg megemeléséről döntött, hanem arról is, hogy teljes körűen biztosítja a szükséges pénzt, azaz a 137,5 milliárdot, ha a nagyberuházás támogatását az Európai Bizottság elutasítja, vagy csökkenti a mértékét.

Ettől függetlenül a kivitelezés idén novemberben megkezdődik, semmilyen határidő nem csúszik: a metróvonal átadási határideje 2019. június vége, a befejezés pedig az év szeptember 30.

A munkálatok közel egy időben kezdődhetnek meg a Lehel tér és Újpest-központ, valamint a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között, az építést azonban három ütemre bontják úgy, hogy a 3-as metró vonalának középső szakaszán se legyen csúszás. A munkák idején metrópótló buszok közlekednek, de a korábban elhalasztott döntés, azaz a buszvásárlás kontra kiszervezés ügyében eddig még nem nyújtották be az előterjesztést az újra meghirdetett napirendi ponthoz.

  • Nem csak a metró

A Fővárosi Közgyűlés dönthet egy másik nagyberuházás, a 12,7 milliárd forintba kerülő Csillaghegyi-öblözet védelméről kötendő támogatási szerződésről is, ami magában foglalja a Római-part árvízvédelmét.

Az előterjesztésben az áll, hogy a védmű kiépítése biztonsági szempontból halaszthatatlan, és ha a tervek szerint az idén augusztusban kezdődő munkák határidőre, 2019. január 23-ra elkészülnek, a főváros 53 ezer ember védelmét biztosítja. A fejlesztéshez 10 milliárdos uniós forrást használnának fel.

Forrás:
mno.hu