Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Lázár: a tömegközlekedés minőségének javítása a cél

Lázár: a tömegközlekedés minőségének javítása a cél

Budapest – A Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint a következő időszakban elfogadandó nemzeti közlekedési stratégia célja a tömegközlekedés minőségének javítása, olyan átalakítás, amely élhetőbbé teszi az országot.

Lázár János szokásos csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, az elmúlt hat év gazdasági tevékenysége lehetővé teszi, hogy a magyar autóbuszgyártást visszategyék a nemzetközi buszgyártás térképére.

Mára már létezik egy olyan magyar buszgyártó kapacitás, amely a tömegközlekedésben bekövetkező változások, beszerzések esetén biztosítja a magyar ipar érdekeinek érvényesülését – mondta.

Magyarország arra vállalkozik a Nemzetgazdasági Minisztérium által kidolgozott stratégiával, hogy a nemzeti járműipart újraépítse, előtérbe helyezze az autóbuszgyártást a következő időszakban. A nemzeti ipar zászlóshajója lehet az autóbuszgyártás – fogalmazta meg a célokat a miniszter, jelezve azt is, hogy a stratégiát két hét múlva tárgyalja a kormány.

Hozzátette, a közlekedési stratégia azzal is számol, hogy a tömegközlekedést üzemeltetőkkel – például önkormányzatokkal, a fővárosi önkormányzattal, állami cégekkel – értelmes együttműködés valósuljon meg, amelynek következménye a nemzeti ipar erősödése lesz.

Kérdésre Lázár János beszélt a fővárosi buszbeszerzésről is, és elmondta, a kormány nem diktál, hanem együttműködést szeretne, hogy a tömegközlekedés szervezői a magyar ipart vegyék figyelembe, amikor új buszokat vásárolnak.

Úgy fogalmazott: “senkire nem erőltetünk semmit sem, kérünk és együttműködést ajánlunk”. Ki lehet alakítani olyan konstrukciót, amely 3-as metró felújítását is segíti és a nemzeti iparnak is jó – mondta, majd hozzátette: egy felelősségteljes magyar polgármester nem utasíthatja vissza azt a kérést a kormánynak, hogy a nemzeti iparnak adjon egy esélyt. A nemzeti autóbuszgyártás kapjon Budapesttől egy esélyt – kérte.

Megkérdezték a Fővárosi Közgyűlés által létrehozott Alstom-bizottságról is, amire azt válaszolta: “fényt várunk a bizottság munkájától” a nemzetközi bűncselekményben, s a kormány felajánlja segítségét mint az önkormányzatnak, mind a nyomozóhatóságoknak.

Lázár János elmondta, azt is alaposan megvizsgálják, hogyan fejlődött az elmúlt években a magyar vasút, és a kötött pályás közlekedésre rendelkezésre álló ezermilliárd forintot, hogyan használják fel.

Kérdésekre beszámolt arról, hogy 8-10 autóbuszgyártó céggel számolnak, amelyeknek nem okozhat gondot – kormányzati támogatással – évente ezer jármű előállítása. Rámutatott, hogy Magyarországon 6500 busz vesz részt a tömegközlekedésben a fővárosban és Volánoknál, ezeket a következő években cserélni kell.

A miniszter azt is bejelentette, hogy a kormány önálló törvényben szabályozná a mezőhegyesi ménesgazdaság feladatait. Célként jelölték meg a mezőgazdasági hagyományok továbbvitelét, a versenyképes, nemzetközi színvonalú növénytermesztés és állattenyésztés további erősítését, a kutatási terület – egyebek mellett a vetőmag-nemesítés – fejlesztését, továbbá a tradicionális magyar lótartás és a ménesbirtok továbbvitelét. Hozzátette: ehhez egy 10 ezer hektáros területet rendelnek a jogszabályban.

A tárcavezető azt is közölte: a kormány arra utasította a Magyar Fejlesztési Bankot, hogy egy lakóépület-korszerűsítési programot dolgozzon ki, amely 110 milliárd forintos keret értékben nyújt kamatmentes visszatérítendő támogatást természetes személyeknek, lakószövetkezeteknek és társasházaknak energetikai korszerűsítésre. Emellett a kormány kész hitelezési programmal is segíteni azokat a lakástulajdonosokat, akik szeretnék házaikat felújítani – fűzte hozzá.

Lázár János azt mondta, a kormány foglalkozott az EU és az Egyesült Államok között tervezett szabad-kereskedelmi megállapodással. A kormány álláspontja szerint tárgyalni kell a szerződésről, de az alaposság fontosabb, mint a sürgősség, és a nemzeti parlamentek jóváhagyása nélkül elfogadhatatlan a dokumentum – tette hozzá.

Kitért arra, hogy a kormány meghallgatta Waberer Györgyöt, akinek 2015 júliusa óta az a feladata, hogy miniszterelnöki megbízottként elősegítse a magyar logisztikai ágazat fejlesztését szaktanácsadással. Hozzátette: újabb egyéves programról döntöttek, amely a többi között a gépjárművezetői képzés további erősítését és a liberalizáció miatt segítségnyújtást szolgálja.

A miniszter kapott kérdést az Eximbank által a TV2 tulajdonosának nyújtott hitelről. Lázár János közölte, biztos benne, hogy a bank olyan üzletpolitikát alakított ki, amely garantálja a törvényességet és a hitel megtérülését. Ha valakit Andy Vajnának hívnak, nem kaphat hitelt? – firtatta.

A cafetéria rendszer átalakításáról közölte, hogy tiszteletben tartják az Európai Bíróság döntését, módosítják a rendszert, de még nem tudni, milyen formában. Jelezte, a Szép-kártyát és az Erzsébet-programot megőrzendőnek gondolja.

Kérdésre válaszolva beszélt arról, hogy a jövőben sem indulhatnak a közbeszerzéseken a kartellezésen kapott cégek, de felmentést lehet adni a szabály alól. A törvénymódosítást azzal indokolta, hogy a szabály miatt nem lenne magyar pénzintézet, amely segíteni tudna az uniós pénzek kifizetésében.

Ugyancsak kérdésre számolt be arról, hogy a kormány májusban dönthet a Déli pályaudvar sorsáról, a bezárás csak akkor történhet meg, ha pályaudvart ki tudják váltani, például a kelenföldi fejlesztésével

Forrás:
boon.hu