Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Kezdődik az esztergomi vasútvonalvillamosítása

Kezdődik az esztergomi vasútvonalvillamosítása

Megkezdődhet a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosítása, a kivitelező 33 milliárd forintért készíti el a felsővezetékek kiépítését, az esztergomi pályaudvar és az autóbusz-állomás átépítését.

Eközben átadták a forgalomnak a vonal egyik megállójához, az Aranyhegyi útihoz kapcsoló közúti felüljárót, valamint a 10-es főút új szakaszát.

A lezárult közbeszerzési eljárás után júliusban megkezdődhet a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosítása, a beruházás költsége meghaladja a 33 milliárd forintot – közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF). A korábban felállított oszlopok felhasználásával 2017 végéig kiépítik a villamos felsővezetéket Rákosrendező és Esztergom között. Esztergom külterületén új vontatási alállomást létesítenek, Budapest Istvánteleknél pedig kibővítik a meglévőt. Átépítik az esztergomi vasútállomást, illetve áthelyezik az autóbusz-pályaudvart a vasútállomás mellé. További állomásokat újítanak fel Dorogon és Klotildligeten. A beruházás keretében Angyalföld és Újpest között egy második vágányt létesítenek, illetve megépítik a Béke útra vezető új gyalogos-aluljárót 2017 tavaszáig.

A fejlesztés megvalósulása után a nagy utasforgalmú vasútvonalon az eredetileg tervezett korszerű, környezetbarát és gyors Flirt motorvonatok közlekedhetnek majd. A kivitelezési munkálatokat úgy időzítik, hogy a forgalmat az esti órákban, illetve a hét végén korlátozzák.

A fejlesztés a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. beruházásában, magyar és uniós forrás felhasználásával valósul meg. A társaság tájékoztatása szerint a kivitelezést a legalacsonyabb összegű ajánlatot tevő Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium végezheti el, a társulásban az MVM OVIT Országos Villamos Távvezeték Zrt. és a TRSZ Kft. vesz még részt.

Eközben átadták a Budapest–Esztergom vasútvonal beruházáshoz kapcsolódó közúti fejlesztéseket, köztük a 10-es főút új nyomvonalú szakaszát és a közúti felüljárót az Aranyhegyi úti megállónál.
A beruházás keretében megépült a főút új budapesti bevezető szakasza a Kocsis Sándor utcától az ürömi körforgalomig. A lakóházaktól távol futó új útvonalnak köszönhetően jelentősen csökkent a környék zajterhelése. Megépült az Pomázi úti, valamint a 10. számú főút Budapest–Esztergom vasútvonal fölötti közúti hídja is, ezzel megszűnt a Bécsi út és a vasútvonal korábbi szintbeli kereszteződése. Kiépült az Aranyvölgy utca kerékpárúttal és gyalogos járdával. Az Aranypatak felett négy híd épült, illetve újult meg.

A NIF tájékoztatása szerint a Budapest–Esztergom vasútvonal felújításához kötődő 7 milliárd forint uniós forrás felhasználásával és hazai társfinanszírozással megvalósult közúti beruházás keretében 5,3 kilométer utat építettek, hat műtárgyat alakítottak ki, újítottak fel és két szintbeli vasút-közút kereszteződést váltottak ki.

Forrás:
magayridok.hu