Füstbe mehet Budapest leghosszabb kerékpársávjának terve
A villamosmegállók átépítése és a pálya egy részének felújítása miatt alaposan megváltozik a közlekedés csütörtöktől Dél-Buda egy részén, valamint a Szabadság hídon.
Utóbbit két hónapra lezárják a forgalom elől, csak gyalog vagy biciklivel lehet majd felmenni nyáron.
A Bartók Béla úton és a Fehérvári úton viszont valószínűleg mégsem alakítanak ki kerékpársávot.
Június 16-án, csütörtökön indul a dél-budai villamosperonok átépítése. Szélesebbek és magasabbak lesznek a megállók, egységes arculattal, a peronokat az új CAF-villamosokhoz igazítják, így a szerelvényeket kerekesszékesek, babakocsival közlekedők is könnyen használhatják majd. Összesen 55 peront építenek át, ebből augusztus 28-ig 35-öt, ősszel pedig a többit.
Lesznek más munkálatok is: felújítják a villamospályát a Móricz Zsigmond körtér és a Szent Gellért tér között. Átépítik a Szabadság híd budai hídfőjénél az átkelőre kanyarodó vágányokat is, ezért zárják le csütörtöktől a járművek elől a hidat, amire augusztus végéig csak gyalog vagy biciklivel lehet majd felmenni.
Felsővezeték-karbantartást, földkábel-fektetést is végeznek ebben az időszakban, emellett bontják a régi budafoki kocsiszínt, átépítik majd az oda kapcsolódó vágányokat és megszüntetnek egy régi kitérőt a Fehérvári úton.
Teljes vágányzár lesz errefelé nyáron: a Bartók Béla úton a Gellért tértől és a Fehérvári úton a Móricz Zsigmond körtértől kifelé nem közlekedhetnek villamosok. Helyettük buszok járnak majd az Erzsébet híd és a Petőfi híd felé kerülve. Részletek a BKK oldalán.
Mint arról más sajtó is beszámolt, valószínűleg mégsem építenek kerékpársávot a Bartók Béla úton és a Fehérvári úton.
Az új, magasabb peronok és a róluk levezető rámpák több helyet foglalnak el, így a Bartók Béla út belső szakaszán a szélesebb villamosperon mellett két közúti sáv nem fér el. A BKK ezért régebben azt javasolta, hogy a két közúti sáv helyett legyen akkor egy közúti sáv plusz egy kerékpársáv. A tervek el is készültek, de a főpolgármesteri hivatal nem adott ki hozzájuk tulajdonosi hozzájárulást.
Az új tervek szerint a Bartók Béla úton, ahol nincs villamosmegálló, marad a két sáv, esetleg kerékpáros piktogramokkal. Ahol van megálló, ott pedig egy közúti sáv lesz.
A BKK korábbi tervei szerint a Fehérvári úton a Bocskai úttól egészen a Kondorosi útig kétoldali kerékpársávot építettek volna, így jött volna létre Budapest leghosszabb kerékpársávja. Viszont, értesülések szerint, ez a terv a jövőben sem fog megvalósulni.
Forrás:
hvg.hu