Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Tarlós a metrófelújításról: ha nincs döntés, jönnek a lengyel buszok

Tarlós a metrófelújításról: ha nincs döntés, jönnek a lengyel buszok

Tarlós István a 3-as metró felújításának kapcsán kialakult helyzetről tartott rendkívüli sajtótájékoztatót.

A főpolgármester megerősítette, hogy július 5-ig várják a kormány döntését a kötelezettség-vállalásról, miután a múlt héten levették a kormányülés napirendjéről ezt a témát.

Korábbi értesülések szerint, két változat közül lehet választani a 3-as metró felújításához szükséges buszpótlás során: vagy az olcsóbb, nyertes tender mellett maradnak, mely 110 lengyel busz vásárlását jelenti (a metró pótlásához amúgy 150 buszra lenne szükség, a fennmaradó 40 buszt más vonalakról csoportosítanák át), vagy a drágább szolgáltatás-kiszervezés mellett döntenek.

Ez utóbbihoz viszont kormánygaranciát vár a főpolgármester, hogy biztosak legyenek benne, a plusz költséget nem a fővárosnak kell kifizetnie. A kiszervezés indoka, hogy így magyar buszokkal pótol(hat)nák a metrókocsikat.

Ahogy Tarlós István ma elmondta: a kormány akarta a kiszervezést, most mégis időhúzás folyik, ami nem a fővároson múlik, hiszen van érvényes fővárosi döntés a felújításról. Nem a lengyel buszokat akarják, de van egy olcsó - nyertes - lengyel ajánlat, és ha nem kapják meg a kormány garanciáját július 5-én éjfélig a legolcsóbb lengyel és a drágább szolgáltatás-vásárlás közötti költségkülönbség átvállalására, akkor elkezdik a munkát és megveszik a 110 csuklós buszt.

Ahogy a főpolgármester mondta, a 3-as metró egy roncstelep, amit a 4-es metró kiépítése előtt teljesen rendbe kellett volna hozni. A metrófelújítás munkáinak kezdése pedig február-márciusig csúszhat, de ez nem a főváros hibája.

A magyar buszokról Tarlós azt mondta: szerinte nincs "nettó magyar busz". Ha a magyar buszokat, buszgyártást támogatja a kormány, akkor miért van megtiltva a főváros számára a buszvásárlás? Ha van magyar buszgyártó, akkor miért nem indult el olyan cég a tenderen, amelyik magyar? "A legnagyobb örömmel vásárolnánk magyar buszokat, ráadásul további 500 buszt kéne még venni. Mi preferáljuk a magyar buszokat" - mondta a főpolgármester.

A szolgáltatás-kiszervezés kapcsán felmerülő elbocsátásokról Tarlós nem tudott konkrétumot, viszont a BKK dolgozói attól félnek, kevesebb szerelőre és buszsofőrre lehet szükség ez esetben.

Forrás:
ittlakunk.hu