Kivonta a legjobb klímás buszokat Budapestről a BKK
Eltüntette a legújabb, klímás és környezetkímélő buszokat a budapesti utakról a BKK, helyettük régi, korábban félreállított, klíma nélküli járműveket állítanak forgalomba épp az idei nyár eddig legmelegebb napjaiban.
Eddig az 5-ös vonalon jártak a csöndes, tiszta, új szagú és kellemesen beklímázott hibrid Volvók, ám a BKK egy jogi kérdésen összeveszett az üzemeltető alvállalkozóval, így most mind a 28 darab egyéves jármű garázsban vesztegel.
Sajtóinformációk szerint, a külvárosban élők járnak a legrosszabbul, ugyanis, innen vezénylik át a klímás buszokat az 5-ös vonalra, helyükre pedig olyan régi idős járművek kerülnek, amelyeket már csak tartaléknak használtak, ha nagyon nincs más.
Az autóbuszokat üzemeltető alvállalkozó bűne az volt, hogy nem jelentette be a tulajdonosi szerkezet megváltozását a BKK-nak.
A buszokkal semmi baj, a szolgáltatást sem érte kifogás. Mint azt a BKK sajtóirodája közölte: "a jogszerű működés és a közpénzekkel történő felelős gazdálkodás érdekében" döntöttek a szerződés rendkívüli felmondásáról. Az alvállalkozó cég "tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK Zrt. részére nem jelentett be, és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében alapos gyanú merült fel, hogy az nem felel meg a Kbt-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak."
Azt nem tudni, hogyan pótolják Budapest legjobb és legújabb buszait, de a BKK tájékoztatást adott ki arról, hogy "megkezdték a szolgáltatások hosszú távú pótlási lehetőségeinek vizsgálatát, amely során kiemelt hangsúlyt kap a környezetkímélő technológiák alkalmazása." Addig a klímás, egyéves, környezetbarát hibrid járművek pedig elvesztegelnek a cinkotai garázsban.
A járművek korszerű, energiatakarékos és környezetkímélő tulajdonságáról árulkodik miszerint, 10–20 kilométeres sebességig kizárólag elektromos meghajtással közlekednek, a megállókból zajtalanul és füstmentesen indulnak. A dízelmotor csak gyorsulás után kapcsol be, hogy segítsen a jármű hajtásában.
Megállóba érkezéskor, illetve várakozáskor a dízelmotor leáll, ekkor minden kiegészítő berendezés a megtermelt, illetve fékezéskor visszatermelt elektromossággal működik tovább. Ez akár 35 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé. A fővárosi járműállomány leginkább környezetszennyező EURO 0 és EURO 1-es besorolású autóbuszaihoz képest az új hibrid járművek 90-95 százalékkal is kevesebb káros anyagot bocsáthatnak ki.
Forrás:
blikk.hu