Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Tarlós: fizessen 5 ezret, aki autózni akar Budapesten!

Tarlós: fizessen 5 ezret, aki autózni akar Budapesten!

Fővárosi matricát és díjköteles zónákat is létrehoznának a Budapesten, a két megszorítás összesen 10 milliárdot hozna a fővárosnak évente.

A Budapest Közút által készített műhelymunka megállapításait Tarlós István ismertette egy múlt pénteki sajtótájékoztatón.

Eszerint a belső, díjköteles zóna Pesten a Margit híd, Szent István körút, Múzeum körút, Vámház körút és a Duna határolta területekre vonatkozna, valamint Budán az Erzsébet hídtól a Lánchíd utca, Alagút utca, Attila utca, Csalogány utca, Bem rakpart és a Margit híd közötti részre.

A Világgazsdaság szerint ezekre a területekre, és magáért a Lánchíd használatáért is, alkalmanként 700 forintot kellene fizetni, és évi 5,5 milliárdos bevételt hozna Budapestnek. A fizetés alól kivételt képeznének a zónán belül lakók az első autójuk után és a törvény szerinti kivételek. Családon belüli második autóra díjkedvezmény járna.

A pesti rakpart és az Erzsébet híd használata ugyan díjmentes maradna, de a közigazgatási határon belül közlekedő valamennyi gépkocsira évi 5000 forintos fővárosi matricát vezetnének be. Ez utóbbi 4,5 milliárdos bevételt hozna Budapestnek minden évben.

A dugódíj bevezetésére egyébként egy brüsszeli megállapodás miatt van szükség, ugyanis az M4-es metró uniós támogatásáért cserébe még 2006-ban vállaltuk a megvalósítását. Ellentmondás, hogy a parlament által hozott jogszabály kizárja dugódíj bevezetését, ám ezt bármikor meglehet változtatni.

Tarlós hangsúlyozta: csak abban az esetben kezdeményezi a jogszabály megváltoztatását, ha az állam kalkulál a dugódíjból származó bevételekkel a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásánál.

Forrás:
blikk.hu