Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Nem ad pénzt Brüsszel a 3-as metróra

Nem ad pénzt Brüsszel a 3-as metróra

139 milliárd forintos forintos hitel felvételére kényszerül Budapest, mivel Brüsszel nem támogatja az M3 metróvonal felújítását – értesültek sajtóhírek.

Az EU már korábban jelezte, hogy felújításra korlátozódó beruházásra nem adnak pénzt.

A vonalat ugyanis az eredeti tervekkel szemben nem hosszabbítják meg Káposztásmegyerig, de az unió döntését erősítette a teljes akadálymentesítés részlegessé alakítása, illetve a több szempontból is aggályosnak tartott metrókocsitender is erősítette.

A lap úgy tudja, hogy a kormány ennek ellenére benyújtja a támogatási kérelmet, és megvárja a hivatalos elutasítást, ami 2017 tavaszára várható. A vonal felújítása ezzel szemben novemberben kezdődne, csakhogy így nem lesz rá fedezet. A kormány feltételesen vállalt garanciát, amit a lap szerint  "a főváros hitelfelvételbe kényszerítésével pipálna ki".
 

A kormány máris tárgyalásokat kezdeményezett az Európai Beruházási Bankkal (EIB) az újabb hitelről, amelyről a legutóbbi kormányülésen Tarlós István főpolgármestert is tájékoztatták. A főpolgármester reméli, hogy a kormány által korábban a fővárosnak ígért 139 milliárdos uniós támogatást más projektre megkaphatja a város, de erre a Népszabadságnak nyilatkozó szakértők kevés esélyt látnak.

A főváros tájékoztatása szerint az M3-as metróvonal infrastruktúrájának EIB-hitelkeret megemelésével történő finanszírozásáról szóló tárgyalások most kezdődnek el Tarlós István, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter között. A hitel visszafizetésére az állam ad garanciát. A Népszabadság szerint önerőből Budapest nemigen lesz képes visszafizetni a 139 milliárd forintosra duzzadó hitelt. A lap szerint a főváros vezetése függő helyzetbe került a kormánytól, aminek az is a jele, hogy lengyel buszok helyett a kormánynak engedve drágább, magyar buszokra építő buszszolgáltatást kénytelen vásárolni.

Forrás:
index.hu