Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Megvan a döntés: nem zárják be még a Déli pályaudvart

Megvan a döntés: nem zárják be még a Déli pályaudvart

Nem zárja be egyelőre a kormány a Déli pályaudvart, megmarad a személyszállítás, de elvinnék onnan a raktározási tevékenységet – mondta Seszták Miklós fejlesztési miniszter.

Téma volt a Déli pályaudvar sorsa a gazdasági kabinet első ülésén és a kormányülésen is, ahol az a konszenzus alakult ki, hogy a kormány egyelőre nem számol a Déli bezárásával.

Azt viszont eldöntötték, hogy a MÁV működésével közvetlenül össze nem függő vagy már feleslegessé vált tevékenységeket, mint például a raktározás, megpróbálják elvinni a Déliből, ezzel tehermentesítve a pályaudvart. A személyszállítás marad, ezt egyelőre nem érintik a döntések.

Seszták Miklós arról is beszámolt, hogy elindítanak három vasúti fejlesztést. A 4-es metró miatt kötelezettségek, illetve a tervezett nagykórház miatt bővítik a Kelenföldi pályaudvart, és felújítják a Nyugatit és a Keletit is.

Korábban hatalmas vita bontakozott ki arról, hogy mi legyen a sorsa a rettenetesen lepusztult Déli pályaudvarnak, és ellentmondó hírek érkeztek a pályaudvar sorsáról.

A kormány környékéről felröppent a hír – és ezzel Tarlós István főpolgármester is egyetértett –, hogy szeretnék megszüntetni, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter pedig többször kijelentette, hogy ennek a megoldásnak a pártján áll.

Az elképzelések szerint a Déli helyére parkot, esetleg a Testnevelési Egyetemnek szükséges épületeket lehetne telepíteni, a Déli funkcióját pedig átvenné a Kelenföldi pályaudvar.

A szakma rögtön kikelt magából a hír hallatán, kijelentvén, hogy ez több szempontból sem lehetséges.

A Déli megszüntetésével sok-sok budapestinek akár negyedórával meghosszabbodna a vonathoz eljutás ideje.

Forrás:
HVG