Azt viszont eldöntötték, hogy a MÁV működésével közvetlenül össze nem függő vagy már feleslegessé vált tevékenységeket, mint például a raktározás, megpróbálják elvinni a Déliből, ezzel tehermentesítve a pályaudvart. A személyszállítás marad, ezt egyelőre nem érintik a döntések.
Seszták Miklós arról is beszámolt, hogy elindítanak három vasúti fejlesztést. A 4-es metró miatt kötelezettségek, illetve a tervezett nagykórház miatt bővítik a Kelenföldi pályaudvart, és felújítják a Nyugatit és a Keletit is.
Korábban hatalmas vita bontakozott ki arról, hogy mi legyen a sorsa a rettenetesen lepusztult Déli pályaudvarnak, és ellentmondó hírek érkeztek a pályaudvar sorsáról.
A kormány környékéről felröppent a hír – és ezzel Tarlós István főpolgármester is egyetértett –, hogy szeretnék megszüntetni, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter pedig többször kijelentette, hogy ennek a megoldásnak a pártján áll.
Az elképzelések szerint a Déli helyére parkot, esetleg a Testnevelési Egyetemnek szükséges épületeket lehetne telepíteni, a Déli funkcióját pedig átvenné a Kelenföldi pályaudvar.
A szakma rögtön kikelt magából a hír hallatán, kijelentvén, hogy ez több szempontból sem lehetséges.
A Déli megszüntetésével sok-sok budapestinek akár negyedórával meghosszabbodna a vonathoz eljutás ideje.
Forrás:
HVG