Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Kelenföld pótolja majd a Délit

Kelenföld pótolja majd a Délit

A MÁV kiírta a tervezési tendert, mégpedig sürgősen, a Déli üzemi területének pótlására.

Alapvetően a Kelenföldi pályaudvarnak és a két vasútállomás közötti négy vágánynak kell pótolnia azokat a vasúti funkciókat, amelyek kiesnek, mert a budapesti Déli pályaudvar üzemi területein a Testnevelési Egyetem és a nagyközönség számára sportpályák, szabadidős területek létesülnek.

Ez derül ki a MÁV által most kiírt tervezési közbeszerzési felhívásból.

A beruházásokra leginkább a tender címéből következtethetünk:
 
Budapest Déli pályaudvar területének hasznosítása és a Kelenföldi pályaudvar vágányhálózati és létesítményi kapacitásbővítése, valamint "utasforgalmi funkcióbővítés tervezése vállalkozási szerződés keretében".
 
Ebből tehát úgy látszik, a MÁV-nál arra gondolnak, hogy Kelenföldön nemcsak a vonattárolás, hanem az utasforgalom is megnő, vagyis a ma a Déliből induló és oda érkező vonatok egy részének Kelenföld lesz a végállomása.
A vonatok többsége remélhetően marad a Déliben, hiszen a korábbi vadabb tervekkel ellentétben végül úgy döntött a kormány, hogy a személypályaudvar megmarad, csak az üzemi részeket veszik el a vasúttól.
 
A budai fejpályaudvar kiszolgáló területeinek alapvető funkciója jelenleg a vonatok tárolása, amikor éppen nincsenek úton (például csúcsidőn kívül). Ezt a feladatot a közbeszerzésből kikövetkeztethetően részben Kelenföld állomásnak, részben az alagút és az „igazi” Déli személypályaudvar között megmaradó négy vágánynak kell ellátnia, utóbbinak persze úgy, hogy közlekedni is lehessen a két állomás között.
 
Most még nem lehet tudni, hogy pontosan mi valósul meg, hiszen a kiírt ajánlatkérés a többi között éppen erre szól. Ahogy ez lenni szokott, a nyertesnek többféle változatot kell megvizsgálnia, ezek közül választ majd a megrendelő.
 
A határidő meglehetősen szoros, kevesebb mint két hét múlva le kell adni az ajánlatokat a tervezésre – ahogy erre felhívta a figyelmet a tendert kiszúró Napi.hu. A kiírás szerint a gyorsított eljárás indoka, hogy a megfelelő kormányhatározat rövid határidőket tartalmaz a vasúti üzemi terület újrahasznosítására.
 
Sőt, annyira sürgős a dolog, hogy a MÁV még nem kapta meg a kormánytól a tervezéshez szükséges pénzt, így a közbeszerzés feltételes, akkor lép hatályba, ha a vasútnak aláírt szerződése lesz a finanszírozásra.
 
Forrás:
vs.hu