Metrófelújítás: megsemmisítették a pótlóbuszos tendert
Másfél éve áll a dolog, most kezdődhet minden elölről.
A Közbeszerzési Döntőbizottság Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter kezdeményezésére döntött a 150 pótlóbusz beszerzésére kiírt tender megsemmisítése mellet és még 40 millió forint fizetésére is kötelezték a BKK-t, mert megsértették a közbeszerzésekről szóló törvény bizonyos paragrafusát.
A határozat szerint a BKK hibája az volt, hogy
- nem írták le, mikor kezdődne a kért szolgáltatás és
- azt sem, hogy milyen feltételek lennének szükségesek, például a 150 buszhoz kellene-e sofőr.
A megsemmisítés érinti az előzetes tájékoztatót és az összes, a közbeszerzési eljárás során ezt követően hozott közbeszerzési dokumentumot, illetve döntést.
A társaság júliusban közölte, hogy megindult a buszok megrendelésére vonatkozó eljárás, a tendert szeptemberben írták ki a pótlóbuszok beszerzésére, Tarlós István szerda reggel úgy fogalmazott minderről, hogy a metrófelújítás terén kétségbeejtő a helyzet.
Szerinte a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik “egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Szerinte eddig azért nem fogtak neki a felújításnak, mert nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz.
Mivel a tendert megsemmisítették, jó ideig nem is fog még rendelkezésre állni.
Mit jelent ez pontosan?
Azt, hogy új tendert kell kiírni és ha annak megszületik a győztese, onnan még hat hónap, mire megérkeznek a pótlóbuszok. Emiatt elképesztően kicsi az esély arra, hogy egy éven belül bármilyen felújítás elkezdődjön.
A Fővárosi Közgyűlés június 8-i ülésén döntött arról, hogy szolgáltatásmegrendeléssel oldják meg a buszos pótlást a metróvonal felújítása idején, ha a kormány ezt támogatja, és az új járművek vásárlásához viszonyított többletköltséget biztosítja. A Magyar Közlönyben július 1-jén jelent meg a határozat, amely ezt biztosította.
Korábbi tervek szerint a BKV 110 Solaris típusú csuklós buszt vásárolt volna 9,7 milliárd forintból, a fennmaradó 40 buszt pedig más vonalakról csoportosították volna át.
Csörte
Tarlósnak és Sesztáknak már az agglomerációs közlekedés kapcsán is volt egy összetűzése, amikor a főváros azt állította, hogy az állam nem adott pénzt ehhez, az NFM-nél meg épp az ellenkezőjét mondták.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium minapi, BKK-val kapcsolatos állásfoglalása olyan mértékű tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy ha én lennék a miniszter, akkor azt, aki ezt az állásfoglalást fogalmazta, kirúgnám az állásából, üzente akkor Tarlós.
Forrás:
24.hu