Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Száznál is több BKV-sofőr mondhat fel, ha bezárják a garázst

Száznál is több BKV-sofőrmondhat fel, ha bezárják a garázst

A bezáró óbudai buszgarázs dolgozói közül 300-350 jelezte, nem marad a BKV-nál. Harminc százalékuk sofőr.

A BKV-tól idén kirúgott 340 emberhez továbbiak fognak csatlakozni, de ők már önszántukból – értesültek sajtóhírek.

Ők azok, akik ma még az óbudai buszgarázsban dolgoznak, de decembertől itt megszűnik a munkahelyük.
 
Ahogy azt más lapok is megírták, a BKV az óbudai busztelephely bezárására készül. Erről a BKV igazgatósága már döntött, már csak a tulajdonos fővárosi önkormányzatnak kell jóváhagynia.
 
Az utóbbi hetekben a BKV felmérte, kik folytatnák a munkát egy másik telephelyen, és kik távoznának. Az óbudai buszgarázsban 450-500 ember dolgozik, úgy tudjuk, túlnyomó többségük más munkahelyet választana. Információink szerint körülbelül 350 dolgozó otthagyná a BKV-t. Harminc százalékuk sofőr, ami száznál több autóbusz-vezető kilépését jelenti.
 
Ez már érzékelhető létszám ahhoz, hogy gondot okozzon. Legalábbis Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke azt mondta, ha egyszerre ennyi sofőr elhagyja a BKV-t, akadozhat a kocsikiadás. Sofőr híján nem tudnak annyit buszt forgalomba küldeni, amennyi kellene a menetrend tartásához.
 
A BKV-ban ezzel párhuzamosan zajlik a a leépítés, mivel a BKK több buszjáratot rendel meg a BKV versenytársaitól, így kevesebb munka jut a fővárosi tulajdonú cégnek. (Az új buszüzemeltetési modellben harmadával csökkent a buszos üzletág teljesítménye.)
 
Mind a négy – 2 budai és 2 pesti – buszgarázs bezárásának következményeit kiszámolták. Az óbudai bezárása hozná a legtöbb, 520 milliós megtakarítást. Azt is megnézték, mi lenne, ha a másik budai garázzsal, a kelenföldivel vonnák össze, 2 telephellyel működő egységbe olvasztanák a redukált funkciójú óbudai telepet. Ezen csak 260 millió forintot tudnának spórolni, ezért az igazgatóságnak a garázs bezárását javasolták az előterjesztők.
 
A szakszervezetek számára elfogadhatatlan a BKV vagyonvesztése és a munkahelyek megszűnése. Szabó István a felelősöket elsősorban az autóbuszos üzletág vezetőiben látja, akik a buszgarázsok megszüntetéséről előterjesztéseket készítenek.
 
A BKV-nál most is számos szakmában van fölvétel, de buszsofőrt egyelőre nem keresnek. A szakszervezetek azt az ígéretet kapták, a bezárás miatt nem küldenek el dolgozókat, valamennyien máshol kaphatnak munkát a BKV-n belül.
 
Csakhogy ez nem felel meg mindenkinek, sokan például arra panaszkodnak, lakóhelyükről az óbudai garázst könnyen elérik, egy másik telephelyre azonban sokkal nehezebb lenne munkába járni.

A BKV nem kommentálta, és nem is cáfolta a száznál több sofőr távozásáról szóló értesülésünket. Azt viszont egyértelművé tették, hogy "a BKV belső átalakítása nem okozhat járatkimaradásokat, teljesítménycsökkenést.”

A társaság közlése szerint továbbra is számítanak az Óbudán dolgozó járművezetők, karbantartók és kiszolgáló személyzet munkájára, igyekeznek mindent megtenni további foglalkoztatásuk érdekében.

„Valamennyi óbudai munkavállalóval a jövőjükről szóló egyeztetések folyamatban vannak, mely alapján a munkaszerződés módosítások előkészítése zajlik. A munkavállalókkal az aláírások várhatóan október végétől folyamatosan történnek majd” – tudatta a BKV.
 
Forrás:
vs.hu