Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Hatalmas létszámhiány a BKV-nál

Hatalmas létszámhiány a BKV-nál

Villamosvezetőknél már százas nagyságrendű létszámhiányról van szó.

A járművezetőknél még túlórával tudják kezelni a helyzetet, de közeledik a metrópótlás, és ha az elvándorlást nem állítjuk meg, illetve plusz munkaerőt nem fog tudni a BKV felvenni, akkor itt is előfordulhat, hogy százas nagyságrendű járművezetői létszámhiánnyal kell a metrópótlást megoldani" - nyilatkozta Nemes Gábor az InfoRádióban. 

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint ha az állami és önkormányzati cégek között nagy különbségek vannak a bérfejlesztésben, az nemcsak hogy diszkriminatív, de a munkavállalók elvándorlását is felerősíti az állami cégek irányába.

A szakszervezet már korábban is jelezte, hogy míg az állami cégek dolgozói akár 30 százalékos béremelést is kaphatnak, az önkormányzati vállalatoknál nulla, legfeljebb 2-3 százalékos emelésre számíthatnak. A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő BKV-nál is ez a helyzet, Nemes szerint a cég eddig nulla százalékos ajánlattal állt elő. "Mi 2017-re 15 százalékot határoztunk meg, de nem zárkózunk el attól, hogy amit a kormány is megfogalmazott az állami cégekre vonatkozóan, akár a több évre meghatározott 30 százalékos célt is el tudjuk fogadni bizonyos feltételekkel" - mondta.

Az érdekvédő emlékeztetett: korábban Lázár János kancelláriaminiszter utalt arra, hogy ha Tarlós István főpolgármester segítséget kérne, elképzelhető lenne az állami részvétel. A szakszervezet hétfőn fel is szólította Tarlóst, éljen Lázár ajánlatával.

Forrás:
nepszava.hu