Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Nem lesz olimpia, megmenekült a HÉV! – nem ilyen egyszerű ez

Nem lesz olimpia, megmenekült a HÉV! – nem ilyen egyszerű ez

Szerdán Orbán Viktor kormányfő úgy döntött, hogy Budapestnek vissza kell vonnia a 2024-es olimpiára beadott pályázatát.

Ki-ki vérmérséklete szerint reagálhatott a hírre – ki örül, hogy nem veri több ezer milliárdos kiadásba magát az ország, más elárult álmokról, elveszített fejlesztésekről beszél.

Hogyan érinti ez Csepelt? Mint tudjuk, több helyszín is a kerületünk északi részén valósult volna meg.

Már láttunk olyan kommenteket, miszerint ha nem lesz olimpia, megmenekül a HÉV, amelyet az olimpiai atlétikai stadion létrejötte miatt megcsonkítottak volna. Mégpedig úgy, hogy a Kvassay hídon keresztül a Vágóhídhoz kanyarodott volna és ott ért volna véget – ezzel Csepel elveszítette volna közvetlen tömegközlekedési kapcsolatát a belvárossal.

Mi sem egyszerűbb tehát, hogy a pályázat lefújásával a csepeli HÉV is megmenekült. Csakhogy a dolog nem megy ilyen simán, Ugyanis továbbra is hatályban maradt az a tavaly decemberi kormányhatározat, amely egy sor, az olimpiai pályázathoz szükséges helyszín felépítését határozta el – attól függetlenül, hogy elnyerjük-e az olimpia rendezési jogát. A Kemény Ferenc-programnak elnevezett sportlétesítmény-fejlesztési koncepcióba bekerült a Kvassay-zsilip túloldalára tervezett atlétikai stadion is, illetve a csepeli szigetcsúcsra álmodott BMX-park, kajakszlalom-pálya, teniszcentrum. Az atlétikai stadion a lényeg a HÉV-szempontjából, ugyanis emiatt kellene a nyomvonalát megváltoztatni.

Szóval amíg érvényben marad a Kemény-program, addig a HÉV egyáltalán nem menekült meg, sőt. És a kormány sportlétesítmény-fejlesztési lendületét látva egyáltalán nem biztos, hogy lefújják ezeket a beruházásokat. Ráadásul ha ezt tenné a kormány, akkor kiderülne, hogy nem mondott igazat, amikor azzal érvelt az olimpia olcsósága mellett, hogy a szükséges létesítmények jelentős része a pályázattól függetlenül megépül 2024-ig.

Ugyanígy függőbe kerülhet egy másik tervezett csepeli fejlesztés is: a Galvani híd, pontosabban hidak ügye. Erre az állami NIF Zrt. már kiírta a tervezési tendert, kérdés, hogy az elsősorban az olimpiai helyszínek kiszolgálására alkalmas hidak és utak megépülnek-e a pályázat lefújásával.

Forrás:
ittlakunk.hu