Így újul meg a 3-as metróvonal
A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. nyílt közbeszerzést írt ki a budapesti M3-as metróvonal felújításának tervezésére.
A felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A kiírás szerint a feladat a 17,3 kilométer hosszúságú vonal teljes felújításának a tervezése, amelyből 15,5 kilométer alagútban fut. Ezen belül az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri - M2-es és M3-as vonal - összekötő vágány alagútjának részleges felújítását, a 19 metróállomás teljes körű felújítását, az Újpest Városközponttól a Határ útig.
A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, viszont része a munkának a Kőér utcai járműtelep részleges felújítása és fejlesztése, továbbá a Szabó Ervin téri diszpécserház részleges átalakítása is.
Az ajánlatkérés nem tartalmazza a vasúti pálya, továbbá a mozgólépcsők és liftek felújításának a tervezését, viszont az állomásokon meg kell tervezni a belső beépítést, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot is. Része a munkának a kijárati épületek felújításának tervezése, továbbá az érintett felszíni területek áttervezése.
Az ajánlattételi határidő március 21. Az M3-as metró felújításának végső átadási határideje: 2019. szeptember 30. A metrófelújítás első ütemének 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István főpolgármester.
Forrás:
ittlakunk.hu