Munkáspárt programjai

A Magyar Munkáspárt programja

Miért van az?

Egy szabályt ismerünk:

A Munkáspárt Budapesti honlapja

Fogjunk össze a jövőnkért

Támogatni kívánom anyagilag a Munkáspártot

Megjelent A Szabadság legújabb száma: Megjelent A Szabadság legújabb száma:

Levelezésem

PayPal adomány

Hírlevélre feliratkozás

[Form hirlevel not found!]

Elvitték a vasúti kocsit a Városligetből, végleg bezárt a Waggon büfé

 Elvitték a vasúti kocsit a Városligetből, végleg bezárt a Waggon büfé

A Városliget átépítése miatt ellehetetlenült a közlekedési múzeum melletti Waggon büfé helyzete, a kocsit február 29-én el is szállították, új helyet nem kaptak.

Elvitték a Városligetben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum mellett álló vasúti kocsit, amely Waggon café, vagy Vagon büfé néven üzemelt az utóbbi években– írja az Indóház Online.

A lap azt írja, február 29-én kötötték ki a közműveket a vendéglátó-ipari egységgé alakított vasúti kocsiból, amit aztán egy trélerre raktak és el is szállítottak.

A most elszállított vagon előtt 1965-től az Orient Expressz egyik étkezőkocsija állt a helyén, amit végül a Vasúttörténeti Parkba vittek. Ez után került a két világháború között Szolnokon gyártott vasúti kocsi a közlekedési múzeum mellé, először Zöld Szemafor Söröző néven nyílt meg. A vasúti kocsi 1996-ban átkerült a Vonat Bt. tulajdonába, ekkor egy teljes körű felújítás után kezdte meg vendéglátó-ipari tevékenységét Cafe Waggon néven. A tavasztól őszig egy terasszal is üzemelő vagon a múzeumnak fizetett az áramért, a terasz helyét pedig a Fővárosi Önkormányzattól, illetve a Városliget Zrt.-től bérelte, ugyanígy bérleti díjat fizettek a múzeum épületében bérelt raktárhelyiségért is.

A tulajdonos húga az Indóház Online-on azt írta, miután kiderült, hogy a Városliget átépítése során a vasúti kocsi is útban lesz, tavaly júliusban egy 1989-es leltári nyilvántartásra hivatkozva a múzeum közölte, hogy semmisnek tekinti a vasúti kocsi egykori eladását, az az ő tulajdonukat képezi, de felajánlottak egy új helyszínt, ahol mint az ő tulajdonukban lévő vasúti kocsi, bérleti megállapodással üzemelhetett volna tovább a büfé. A cég először elfogadta az ajánlatot, de végül decemberben kiderült, hogy az új helyszínen az infrastruktúra hiánya miatt egyelőre nem lehet megnyitni a helyet, erre csak évek múlva, egy nyílt közbeszerzés után lenne mód.

A cég még decemberben visszaadta a múzeumnak a bérelt raktárhelyiséget, a Városliget Zrt. pedig végül február 29-ben szabta meg a vagon elszállításának határidejét, amelynek költségeit a Vonat Bt.-nek kellett állnia.

A múzeum végül felajánlotta a cégnek, hogy a már egyszer megvásárolt vagont újra leselejtezik és eladják, így végül 25 ezer forint plusz áfáért újból megvásárolták, de mivel a büfének jelenleg nincs új helye, és korábbi beszállítóként a Borsodi Sörgyár Zrt. a velük kötött szerződés hirtelen felmondása miatt egymillió forint kötbért követel a cégen, a tulajdonos inkább eladná a 19 tonnás vagont, amelyért fémhulladékként néhány százezer forintot kapnának.

A Facebook oldalán a Waggon Café azt közölte, sajnos arra semmi esély, hogy a vagon valaha is visszakerüljön a ligetbe.

Forrás:
hvg.hu